Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? We zijn er om je te helpen. Als je vraag hier niet tussen staat, stuur ons dan een berichtje.

Algemeen

Algemeen

Jolly Campers is een bedrijf dat een revolutie teweeg wil brengen. We zijn gespecialiseerd in het aanbieden van uitgebreide camperverhuur services, veilige parkeeroplossingen en camperverhuur van topkwaliteit. We werken samen met toonaangevende bedrijven in de sector om de beste diensten te kunnen bieden. Het is onze missie om uitzonderlijke service te bieden aan eigenaars en huurders, en te zorgen voor probleemloos beheer en onvergetelijke reiservaringen.

Onze diensten:

Camperverhuurbemiddeling: Wij regelen alles rondom het verhuren van jouw camper, van marketing en boekingen tot onderhoud en klantenondersteuning. Ons doel is om het maximale uit je camper te halen, terwijl jij geniet van de voordelen van je eigendom zonder de stress.

Veilige Parkeeroplossingen: Wij bieden veilige, toegankelijke en betaalbare parkeerfaciliteiten voor campers. Met 24/7 bewaking, gecontroleerde toegang en 365 dagen beschikbaarheid zonder afspraak is jouw camper altijd binnen handbereik en goed beschermd.

Camperhuur: Verken de wereld met onze camperhuur van topkwaliteit. Of je nu een weekendje weg of een lang avontuur wilt, onze verzorgde en volledig uitgeruste campers zijn de perfecte reisoplossing.

Onze visie:

We willen een gemeenschap creëren van gelukkige klanten die waarde hechten aan gemak, veiligheid en duurzaamheid. Of je nu je camper wilt verhuren, op zoek bent naar een betrouwbare parkeerplaats of een camper wilt huren voor je volgende avontuur, Jolly Campers is er om je bij elke stap te helpen.


#Campersharing maakt mensen en de planeet gelukkiger. We geven voorrang aan duurzaamheid door nieuwere voertuigen met zonnepanelen aan boord te rijden en stappen langzaam over op emissievrije voertuigen. Kies Jolly Campers voor vertrouwde service en een groenere toekomst.

We zijn van plan om onze diensten uit te breiden - in de buurt van grote steden met een tekort aan parkeerplaatsen. Denk aan het drukke Amsterdam, Utrecht, Eindhoven, Den Haag, Maastricht of Groningen. Bevindt je je in een van deze steden? We komen binnenkort met onze diensten naar je toe! 

Ons kantoor en onze beveiligde stallingslocatie bevinden zich aan de Achterweg 25a, Nieuwe-Wetering (buiten Leiden). Slechts 15 minuten rijden vanaf Amsterdam Schiphol, 30 minuten vanaf het centrum van Den Haag, Rotterdam en Haarlem en 1 uur vanaf Utrecht.  

Als je gebruik wilt maken van onze camper verhuurbemiddeling willen we graag dat je naar onze locatie komt voor de eerste intake. Daarna kun je de camper meenemen (tenzij je ook bij ons geparkeerd staat). Om deze service te kunnen leveren (het daadwerkelijk verhuren aan reizigers) moeten we naar je camper rijden om deze op te halen en foto's te maken voor promotie. Ook maken we de camper schoon en beginnen we met verhuren. De ophaallocatie moet binnen een straal van 50 km van ons kantoor liggen. Hier zijn reiskosten aan verbonden.

Reserveer eenvoudig op de startpagina van onze website. Tijdens het reserveringsproces vragen wij om een aanbetaling om je reservering te garanderen. Deze kan je betalen bij het afrekenen met Ideal of creditcard

Ja, je kunt je reservering annuleren, maar lees hiervoor onze annuleringsvoorwaarden:

  • Als je de reservering wilt verzetten of annuleren, kun je dit doen via je profiel of de e-mailbevestiging die je hebt ontvangen. 
  • Je kunt je reservering kosteloos verzetten of annuleren tot 48 uur voor de startdatum en -tijd die in de reservering zijn aangegeven.
  • Als je de reservering later dan 48 uur voor de begindatum en -tijd annuleert of niet komt opdagen, kun je geen aanspraak maken op restitutie van het aanbetalingsbedrag.
Als je de afspraak wilt verzetten, laat het ons dan zo snel mogelijk weten via e-mail (info@jollycampers.nl) of telefonisch (+31 (0) 645420111)


Dit is wat ons anders maakt! Je kunt van beide profiteren - veilig parkeren en een vast inkomen. Als je je camper wilt verhuren, kunnen wij al je zorgen uit handen nemen. Bovendien geven we je 50% korting op je jaarlijkse parkeerplaats (afhankelijk van beschikbaarheid). Bekijk alle voordelen van deze service op de Verhuur Je Camper pagina.


Stalling

Stalling

Self-service parkeren betekent dat je 365 dagen per jaar onbeperkt toegang hebt tot je camper zonder dat je een afspraak hoeft te maken (met ruime openingstijden van 08:00 tot 20:00 uur) . Zo heb je de vrijheid om op pad te gaan wanneer je maar wilt. Sommige parkeerplaatsen zijn uitgerust met een elektriciteitsaansluiting en bieden je de mogelijkheid om je accu's op te laden, zodat je je niet druk hoeft te maken over warme drankjes in de koelkast. Je kunt je camper ter plekke wassen en de banden oppompen (tegen betaling) zodat je zorgeloos kunt vertrekken. Onze faciliteiten bieden een ruime en verharde parkeerplaats die je genoeg ruimte geeft.

Reserveer eenvoudig op de startpagina van onze website. Tijdens het reserveringsproces vragen wij om een aanbetaling om je reservering te garanderen. Deze kan je betalen bij het afrekenen met Ideal of creditcard. 

Geen probleem, wij tonen je de eerst beschikbare datum waarop je een jaarlijkse parkeerplaats kunt reserveren. Als er geen beschikbaarheid is, kun je op de wachtlijst worden geplaatst door het formulier hier in te vullen.

Zodra je naar de stalling komt op de gereserveerde datum en tijd (vergeet de 2e sleutel niet!), vullen we het intakeformulier in, beantwoorden we al je vragen, tekenen we het contract en ben je klaar om te gaan!

Onze stalling is uitgerust met CCTV-bewaking en beveiligde hekken om de veiligheid en beveiliging van je camper te garanderen. We geven je ook toegang tot de bewakingscamera's zodat je je camper live kunt bekijken.

Nee, de helft van onze parkeerplaatsen heeft een elektriciteitsaansluiting. Deze parkeerplaatsen worden gereserveerd op basis van wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Je kunt de beschikbaarheid zien wanneer je online reserveert. 

Je hebt gedurende de openingstijden (van 8:00 tot 20:00) 365 dagen per jaar toegang tot de stalling met behulp van een unieke toegangscode die je krijgt bij het ondertekenen van het contract.

De leeftijd of staat van je camper maakt niet uit, maar hij mag niet langer zijn dan 7 meter (incl. fietsenrek). Om de veiligheid van de faciliteiten te garanderen, mag je camper ook geen gevaar vormen voor je parkeergenoten. We accepteren alleen voertuigen met minimaal WA en een volledige casco verzekering (tegen schade aan anderen, brand, storm, diefstal en inbraak). 

Ja, om de veiligheid van de parkeerplaats en de mensen te garanderen, moet je het volgende uit je camper verwijderen: (brand)gevaarlijke, schadelijke, explosieve, vervuilde, illegale stoffen en/of voorwerpen, waaronder gasflessen, zelfontbrandende producten en aan bederf onderhevige goederen. De elektrische voeding moet worden losgekoppeld en de accu's moeten worden gedeactiveerd.

Nee, voertuigen worden door Jolly Campers niet verzekerd tegen enige vorm van schade, diefstal of verlies die op onze locatie plaatsvindt. Parkeren doe je op eigen risico, dus denk aan het afsluiten van een goede all-risk verzekering (bijv. incl. diefstal en schade door inbraak, brand-, storm- en natuurschade, schade door aanrijding en vandalisme). Bij een ongeval kun je gebruikmaken van camerabeelden.

Verhuur je camper

Verhuur je camper

Het is onze kijk op een verantwoorde manier om een camper te hebben. Stel je voor, je hebt een camper, maar je gebruikt hem maar een paar weken per jaar. Hoe leuk zou het zijn om je camper te kunnen delen met anderen en er ook nog aan te verdienen? Wij helpen je op deze reis, van het plaatsen van je camper online tot het beheren van boekingen, interactie met huurders en schoonmaken! Meer informatie.

We bieden onze camper verhuurbemiddeling op twee manieren aan, afhankelijk van de locatie van je camper. De voorwaarden zijn hetzelfde, alleen de logistiek is anders:

Als je camper op ons terrein staat (je hebt Stalling met Verhuurbemiddeling geboekt): 

  • Je kunt deze direct reserveren via de startpagina en komen op de geboekte datum.

Als je niet bij ons geparkeerd staat (je hebt alleen een intake geboekt voor verhuurbemiddeling)

  • Je kunt een intake afspraak plannen op de Verhuur Je Camper pagina.
  • Nadat alle formaliteiten zijn afgehandeld, kun je je camper mee terug nemen (en je 2e sleutel bij ons achterlaten). 
  • In het geval van verhuur, reizen we naar de door jou aangewezen locatie (thuis of op een andere parkeerplek) en brengen we de camper naar ons kantoor om in te checken. Als de huurperiode voorbij is, brengen we de camper terug. Houd er rekening mee dat er extra reiskosten verbonden zijn aan deze service.

Als je je camper bij ons ook wilt stallen: kun je Stalling met Verhuurbemiddeling boeken via onze startpagina. Zodra je op de gereserveerde datum komt (vergeet je camper en 2e sleutel niet mee te nemen!), zullen we het intakeproces afronden, alle benodigde controles doen, al je vragen beantwoorden en papierwerk ondertekenen. Daarna gaan we aan de slag!

Als je nog vragen hebt, niet bij ons wilt parkeren of er is geen parkeerplek beschikbaarheid op onze website: dan kun je een intakegesprek boeken op de Verhuur Je Camper pagina. Wij begeleiden je door het proces en zorgen ervoor dat je camper snel geregistreerd en beheerd wordt. 

Er zitten nog geen verplichtingen aan vast (behalve op de dag van de afspraak komen). Tijdens de afspraak (vergeet je camper en 2e sleutel niet mee te nemen!) zullen we het intakeproces afronden, alle benodigde controles uitvoeren, al je vragen beantwoorden en het papierwerk ondertekenen. Daarna gaan we aan de slag!

We willen graag aan het begin van het seizoen weten wanneer je op vakantie wilt gaan, zodat we je camper in die periode niet verhuren. Je kunt maximaal 4 weken reserveren voor je eigen vakantie. Als de camper niet verhuurd is, kun je natuurlijk ook op het laatste moment zelf op pad gaan (dat moet je ons laten weten en dan regelen wij dat voor je). Buiten deze tijden zullen we ons best doen om je camper te verhuren tegen het scherpste tarief. Je kunt verwachten dat je camper in ieder geval gedurende 3-4 weken wordt verhuurd tijdens het seizoen (juni-september) en 1-2 weken per maand buiten het seizoen (oktober-mei).

Uit ervaring weten we dat een jonge en goed onderhouden 4-persoonscamper tot €30.000 per jaar kan opbrengen. De best presterende campers zijn grotere buscampers met bedden over de hele lengte. Kleinere campers (zoals een 2-persoons VW California met pop-up dak) kunnen tot €15.000 verdienen. Buiten het seizoen kun je meer verdienen als je speciaal gebruik van je camper toestaat (bijvoorbeeld het toelaten van huisdieren, off-grid functies voor lange afstandsreizen en wintervakanties).

Voor de intaketarief:

  • Zorgeloze administratie van je verhuur;
  • Professionele fotoshoot;
  • Aankoop van een inventaris (we proberen een standaardinventaris te maken voor al onze campers, inclusief alle essentiële items voor de huurders). De kosten voor de inventaris worden aan jou doorberekend (we proberen alleen de noodzakelijke items te kopen en gebruik te maken van bulkkortingen, de kosten variëren meestal tussen de €400-500);
  • Het aanmaken van de advertentie van de camper op onze Jolly Campers-website en de verhuurplatforms van onze partner Goboony;
  • Voorbereiding van de camper voor verhuur, inclusief noodzakelijke aanpassingen zoals het installeren van campertrackers, upgrades van het elektrische systeem, enz.;
  • Advies over de beste campers om te kopen voor verhuurdoeleinden;
  • Hulp bij verzekeringsstrategie.

Voor de commissie:

  • Instructies verstrekken aan de reizigers over het gebruik van de camper;
  • Communicatie met de reizigers vóór, tijdens en na de verhuurperiode;
  • Ondersteuning en communicatie tijdens de verhuur bij noodgevallen of pech;
  • Inspectie vóór en na de verhuurperiode en, indien nodig, het uitvoeren van klein onderhoud;
  • Professionele reiniging van de camper na verhuur;
  • Controle van de gasflessen en, indien nodig, vervanging van gasflessen;
  • Controle van de olie en, indien nodig, vervanging of bijvulling;
  • Controle van het elektrische systeem en, indien nodig, het opladen van de accu’s;
  • Ondersteuning bij noodsituaties, inclusief schadebeheer en schade-inspectie;
  • Vervanging van reiskits (zoals keuken-, bed- en badkamerkits);
  • Bijhouden van de onderhoudskalender van de camper;
  • Regelmatig onderhoud (meestal elke 4 verhuurperiodes);
  • Promotie van de camper op Jolly Campers-sociale media om de verhuur te maximaliseren.

Bij ons draait alles om transparantie! Jolly Campers stuurt je maandelijks een overzicht van alle verhuurtransacties die die maand hebben plaatsgevonden. Dit rapport toont alle kosten, de huurprijs, toeslagen (bijvoorbeeld verzekeringskosten), belastingen, commissies van partners, commissies van Jolly Campers en alle andere kosten (bijvoorbeeld onze reiskosten), plus natuurlijk de totale kosten.

We plaatsen je camper op onze website en op het verhuurplatform van onze partner (Goboony), verzorgen alle marketingstrategieën en beheren de aanvragen om boekingen en huurinkomsten te maximaliseren.

We bieden uitgebreide onderhoudsservices voor de zichtbare onderdelen van de camper, waaronder regelmatige inspecties tijdens het inchecken en uitchecken, schoonmaken, reparaties met onze onderhoudspartners (op verzoek) en onderhoud (op verzoek) om ervoor te zorgen dat je camper in topconditie is voor huurders.

Huurinkomsten worden maandelijks aan je uitgekeerd na aftrek van onze beheervergoeding (en eventuele andere toeslagen). 

We hebben een strenge screeningprocedure voor huurders en we zorgen ervoor dat je een goede verzekering hebt om mogelijke schade te dekken. Eventuele problemen worden onmiddellijk opgelost door ons team in samenwerking met jou, de huurders en het boekingsplatform, zodat je huurinkomsten zo min mogelijk worden aangetast.

De huur van een camper wordt normaal gesproken niet gedekt door een verzekering. Als je al een camperverzekering hebt, moet je die misschien aanpassen. Geen zorgen, onze verhuurpartner biedt je een extra verhuurdekking op dagbasis (dagverzekering). Het kost €24 tot €26 euro per dag tijdens huurperiodes (afhankelijk van de leeftijd van je camper). Het is een aanvulling op de verplichte wettelijke aansprakelijkheidsverzekering plus een volledige omniumverzekering die je al hebt als eigenaar van een camper.  Je hoeft je bestaande verzekering niet aan te passen en je krijgt geen premieverhoging als de huurder een ongeluk krijgt. Een win-win!

Dit is wat gedekt wordt als je een dagverzekering van onze partners afsluit:

  • Schade aan je camper;
  • 24/7 pechhulp voor huurder(s);
  • Internationale berging en repatriëring van je camper;
  • Internationale pechhulp, vervangend vervoer en accommodatie voor je huurder(s);

Als je de dagverzekring niet wilt afsluiten, zorg dan voor een andere verzekering die schade tijdens verhuur dekt. Als je je camper via ons wilt verhuren, heb je een goede verzekering nodig die ook wettelijke aansprakelijkheid en volledige cascoschade dekt tijdens verhuurdagen, pechhulp en vervangend vervoer biedt. Wij kunnen je helpen bij het kiezen van de juiste verzekering.

Dat is iets wat je moet overwegen. Uit ervaring weten we dat de overgrote meerderheid van de huurders gewoon een leuke campervakantie wil hebben. Ze zijn meestal van plan om de camper in perfecte staat terug te brengen. Je camper zal wel gebruikt worden en daarom moet je rekening houden met het volgende:

  • De verzekeringskosten kunnen hoger uitvallen;
  • Je camper wordt intensiever gebruikt. Je kunt dus iets meer onderhoud en slijtage verwachten;
  • Als je camper veel verhuurd wordt, is de kans op schade iets groter. Gelukkig blijft het in de meeste gevallen beperkt tot kleine schade voor risico van de huurders;

Camper huren

Camper huren

Jolly Campers biedt hoogwaardige campers die geschikt zijn voor zowel korte- als langetermijnverhuur. Onze voertuigen bestaan uit verschillende modellen om aan verschillende behoeften en voorkeuren te voldoen. Bekijk het aanbod!

We werken samen met Goboony voor ons boekingsproces. Je kunt de beschikbare campers bekijken en direct reserveren via het Goboony platform. Bekijk onze campers hier.

Onze huurcampers zijn inclusief alle benodigdheden voor een comfortabele reis, zoals keukengerei en buitenmeubilair. Gedetailleerde informatie over wat is inbegrepen kun je vinden bij elke aanbieding op Goboony.

We bieden zowel korte- als langetermijnverhuur aan. De minimale huurperiode en andere voorwaarden vind je op het Goboony-platform.

Het annuleringsbeleid varieert afhankelijk van de huurovereenkomst. Bekijk de annuleringsvoorwaarden op Goboony of neem contact op met de klantenservice voor hulp.

Het huisdierenbeleid verschilt per camper. Controleer de specifieke vermelding op Goboony om te zien of huisdieren zijn toegestaan.

Neem voor problemen tijdens je huurperiode contact op met het noodnummer dat bij je huurovereenkomst staat. Het team van Goboony staat 24/7 voor je klaar.

Kosten, contractsduur en betaling

Al onze contracten zijn jaarlijks. Stalling, Stalling met Verhuurbemiddeling en Verhuurbemiddeling hebben allemaal een minimale looptijd van 1 jaar.

We hebben het makkelijk gemaakt!

Stalling - €750 per jaar (plaatsen met elektriciteitsaansluiting zijn afhankelijk van beschikbaarheid en te betalen per verbruik). 

Stalling met Verhuurbemiddeling - €825 per jaar. Hoe dat kan? Verhuurbemiddeling kost €450 en je krijgt 50% korting op Stalling!

Wij bieden extra's op onze stalling, zoals een wasplaats, klein onderhoud, schoonmaak, het opladen van accu's, en veel meer! We kunnen jouw camper ook klaarmaken voor vertrek. Bekijk de prijzen bij ons kantoor!

Je betaalt een intaketarief van €450 (zodat wij je camper kunnen controleren en op de markt kunnen zetten, professionele foto's kunnen maken, hem kunnen schoonmaken zodat je camper in topconditie is). Je krijgt ook 50% korting op onze beveiligde parkeerplaats in Nieuwe-Wetering (afhankelijk van beschikbaarheid).

Zodra we alles hebben opgezet, ben je klaar om je inkomsten te ontvangen. Onze managementfee is een percentage van de huurinkomsten van de camper. We houden 50% van je totale inkomen in. Dit is inclusief commissies van onze verhuurpartners en ons werk voor jouw inkomsten! Denk hierbij aan voortdurende controles, schoonmaak, interactie met de huurders, in- en uitcheckprocedures. Wij nemen dit volledig van je over!

Als je vraag hier niet tussen staat, stuur ons dan een berichtje